Gå til indhold Gå til navigationsmenu

Knæstaksel - en del af forbrændingsmotoren

991 Produkter
Pakdåse
ELRING
Pakdåse
325.155
Indbygningsside:  forenden
kr. 41,09
Art.nr.:  10319945

Pris per styk
Pris inkl. Moms
eksl. fragt
Klar til levering
Detaljer
Låg, Knastaksel
FEBI BILSTEIN
Låg, Knastaksel
38327
kr. 32,02
Art.nr.:  11824408

Pris per styk
Pris inkl. Moms
eksl. fragt
Klar til levering
Detaljer
Pakdåse
ELRING
Pakdåse
203.808
Indbygningsside:  forenden
kr. 38,50
Art.nr.:  10316475

Pris per styk
Pris inkl. Moms
eksl. fragt
Klar til levering
Detaljer
Leje, Knastaksel
GLYCO
Leje, Knastaksel
N118/5 STD
kr. 419,64
Art.nr.:  12252915

Pris per styk
Pris inkl. Moms
FRAGTFRIT
Klar til levering
Detaljer
null, Aksel, Ventilkontrol
VAICO
null, Aksel, Ventilkontrol
V25-0086
kr. 2.257,17
Art.nr.:  11987721

Pris per styk
Pris inkl. Moms
FRAGTFRIT
Klar til levering
Detaljer
null, Aksel, Ventilkontrol
VAICO
null, Aksel, Ventilkontrol
V40-0026
kr. 1.159,05
Art.nr.:  12009725

Pris per styk
Pris inkl. Moms
FRAGTFRIT
Klar til levering
Detaljer
Skrue/bolt, Tandhjul-knastaksel
FEBI BILSTEIN
Skrue/bolt, Tandhjul-knastaksel
32183
kr. 31,66
Art.nr.:  10022242

Mindsteordre: 2
Pris per styk
Pris inkl. Moms
eksl. fragt
Klar til levering
Detaljer
null, Aksel, Ventilkontrol
VAICO
null, Aksel, Ventilkontrol
V40-0028
kr. 1.464,75
Art.nr.:  12009736

Pris per styk
Pris inkl. Moms
FRAGTFRIT
Klar til levering
Detaljer
*Vejl. pris: Producentens vejledende pris

En knastaksel gør at ventilerne bliver åbnet i en forbrændingsmotor. Dette gøres ved at der er monteret knaster på akslen. Når akslen drejer rundt vil det åbne ventilerne. Disse knaster er forskudt og passer således at ventilerne bliver åbnet i den rigtige rækkefølge og  i det rigtige tidsinterval.

Knastaksler i moderne biler

Denne autodel er der typisk 2 af per cylinder i moderne forbrændingsmotorer. Der kan dog være visse bilmærker, som kun benytter sig af en knastaksel per cylinder. Når der er 2 knastaksler per cylinder er de koblet op på luftindtaget og luftudtaget. Knastakslen er typisk placeret over cylinderhovedet. Dette giver en dyrere produktionspris men betyder for køberne at indgrebet med at skifte knastaksel ikke er så omstændigt.

Knastaksler er hærdede 

For at imødegå det enorme friktionspres som denne autodel bliver udsat for er den produceret med særligt hærdede materialer. På denne måde kan knastakslen modstå den konstante friktion. Dette bliver hjulpet på vej af den speciel olie, som bliver anvendt i knastakslen. Denne olie er designet til at modvirke bevægelses friktion og dermed forlænge knastakslens levetid. 

Feedback